Staatsloterij Huisstijlgids
Naar aanleiding van het design van een nieuwe envelop, wilde Staatsloterij dat wij een nieuwe een huisstijlboek gingen ontwikkelen. Aan mij de taak om het design om te zetten naar een duidelijk huisstijlboek dat door alle verschillende partijen van Staatsloterij gebruikt kan worden. Hierbij kwam ook het testen van papier, het kiezen van de juiste kleur goud – die zowel online als offline ingezet kan worden – en het testen van de huisstijlregels op stakeholders.

Na een traject van tweeëneenhalve maand stond alles in kannen en kruiken. We hebben de nieuwe stijl getest door een volledige instore en online campagne op te zetten rondom “De 10e kan het gebeuren”. Hierbij hoorde offline middelen, TVC’s, e-mails en een aantal “speciale” uitingen zoals een loper van acht meter.


Taken: Design van het boek, beheerder van de huisstijl & testen van middelen.
Klant: Staatsloterij
Bedrijf: TBWA\Neboko